Review: By Terry Ombre Blackstar in Misty Rock

ombreblackstar

Op YouTube is deze crème oogschaduw van By Terry super populair. Ik had er al heel wat van gehoord en toen ik vorig jaar in september een MRI had laten doen, had ik me nadien beloond met deze beauty. Ik had toevallig nog een kortingsbon bij Ici Paris XL, waardoor ik me deze iets goedkoper kon aanschaffen, want laten we eerlijk zijn, het is echt een prijzig ding. Maar is het zijn prijs wel waard?

Ik kan me nog goed herinneren dat ik absoluut niet wist welke kleur kiezen. Misty Rock is de populairste uit de hoop, maar de anderen waren ook zo mooi. Er zat ook nog een prachtige bronzen kleur tussen en een meer champagne-achtige kleur. Toch ben ik gegaan voor Misty Rock, omdat ik er zo benieuwd naar was.

swatchombreblackstar
Hartje direct aangebracht, ernaast is het uitgeblend

Misty Rock is een bronzen crème oogschaduw met paarsachtige ondertonen. Op de foto kan je die misschien niet zien, maar ze zijn er wel. Helaas flatteert de kleur niet zo. Bij mij lijkt het alsof ik een blauw oog heb en je kan begrijpen dat de ontgoocheling best wel groot was. Ik zag de hype er niet echt van in. Ik gebruikte altijd mijn Color Tattoo van Maybelline in de kleur On and On Bronze en vond dat die kleur toch wat mooier was en beter bij mij paste. Toen ik hem vorige week nog eens gebruikte, had ik hem aangebracht en wat uitgeblend. Jammer genoeg verdween de kleur met het uitblenden en bleef er alleen een glitter achter.

De verpakking vind ik ook een beetje minder. Hij ziet er heel zwaar en luxueus uit en het lijkt of hij gemaakt is uit iets ijzerachtig of metaal, maar als je hem opraapt is hij zo licht als een veertje en gemaakt uit plastic. Normaal gezien maakt dit mij helemaal niet uit, maar omdat die zoveel kost, had ik toch verwacht dat die van een beter materiaal gemaakt was. De gouden kleur van de verpakking vind ik wel mooi.

Ik vind dat de oogschaduw heel zacht aanbrengt en gepigmenteerd is op mijn hand. Ook weerkaatst hij heel mooi het licht en is hij gemakkelijk te blenden. Op mijn ooglid viel dat allemaal wel wat tegen. Tja, ik weet gewoon niet wat ik fout doe. Misschien een dikker laagje leggen of minder uitblenden of…, want op mijn hand ziet die er geweldig uit. Je kan hem gebruiken op zichzelf of als basis voor andere oogschaduws. Ik doe meestal het tweede, aangezien ik de kleur niet zo geweldig vind op mij maar ik hem toch wil gebruiken. Na de swatch te maken op mijn hand, heb ik er eens stevig over gewreven en hij beweegt niet of komt er ook niet af.

Misschien als ik hem nu in een andere kleur had gekocht, dat die wel geweldig was geweest, want hij is gemakkelijk om te gebruiken en heeft een mooie finish als ik hem swatch op mijn hand. Helaas vind ik ook dat de Color Tattoo in On and On Bronze mooier is en maar een fractie van de prijs kost.

De Ombre Blackstars van By Terry kosten 31,50 euro (auwtsch). Ik had hem gekocht op de website van Ici Paris Xl.

Liefs

Saar

2 gedachtes over “Review: By Terry Ombre Blackstar in Misty Rock

Geef een reactie

