Tijd voor een nieuw kleurtje

Unknown

Telkens als de grote vakantie aanbreekt, krijg ik altijd zin om iets anders te doen met mijn haar. Wat experimenteren met een kleurtje of met een lengte vind ik altijd fijn. Vorig jaar had ik mijn haar heel kort laten knippen en had ik er wat blond in laten verven. Dit jaar is mijn haar rood geworden. Tijd voor wat verandering!

Ik had niet veel zin om naar de kapper te gaan. Eigenlijk zou ik de puntjes moeten laten knippen, maar ik weet dat ik daar achteraf altijd spijt van heb. Aangezien mijn haar nu terug wat langer aan het worden is en ik ze graag nog wat wil laten groeien, heb ik besloten om ze dan maar niet te laten knippen. Misschien als de vakantie voorbij is…

Mijn haarkleur was wat dof geworden, dus wou ik er wel een likje verf aan geven. Ook het feit dat ik onlangs 5 grijze haren (!) had gevonden (ik steek het op de MS 😉 ) heeft me doen besluiten om mijn haren te verven. Door de verf krijgt je haar niet alleen een kleurtje, maar het geeft ook wat meer glans. Dat had ik duidelijk nodig.

Ik had zoveel zin in iets anders! Ik was nog aan het twijfelen of ik het zou laten verven of het zelf zou verven en heb dan toch maar voor het laatste gekozen. Dat scheelt toch wat in de portemonnee. Ik had nog wat op Pinterest gezocht naar inspiratie. Natuurlijk staat het vol met de meest prachtige lange haarbossen om überjaloers op te worden en pin ik alles wat ik tegenkom. Uiteindelijk had ik besloten om er wat koper in te verven. Ik was naar het Kruidvat geweest en stond besluiteloos voor de vele verfdoosjes rond te draaien. Ik had mijn eigen selectie uitgestald op een rek om ze allemaal te vergelijken. Daarna heb ik ze ook opgezocht op internet. Ja, het heeft me veel denkwerk en energie gekost, maar uiteindelijk ben ik er dan toch uitgeraakt.

Ik ben gegaan voor de kleur Strawberry Kiss (nr. 460) van L’Oréal Elsève. De verf kostte rond de 10 euro. Oh ja, even ter verduidelijking: ik ben gegaan voor een kleurenshampoo en niet voor echte verf. Zo kon ik eventuele haardrama’s vermijden en is het niet té permanent. Op de doos staat dat de kleur ongeveer 28 wasbeurten meegaat. Deze kleur had als één van de enige op de doos staan dat de kleur duidelijk verscheen op donker haar, wat voor mij ideaal is. Ik heb al vaker gehad dat ik mijn haar verf en er niets van zie.

Het is ongelooflijk hoeveel tinten rood er zijn. Eigenlijk wou ik eerder wat koper/rossigbruin gaan, maar daar was niet zoveel keuze in en die werkten blijkbaar niet echt op donker haar. Dan ben ik maar gegaan voor de felste kleur rood die ertussen stond, want ik wou wel dat je er iets van kon zien. Ik had schrik dat het té fel ging worden en het niet stijlvol meer ging zijn, maar uiteindelijk heb ik toch een goede kleur gekozen.

Het aanbrengen ging vrij gemakkelijk (zeggende dat ik mijn moeder ervoor heb gebruikt 😉 ). Als ik het zelf zou moeten doen, zou ik er de energie niet voor hebben door you know, mijn MS en al. De badkuip was precies een scène uit Dexter geworden, het leek of er een moord was gepleegd! Een proper werkje is iets anders, maar het resultaat mocht er wel zijn. De kleur is paarsig rood, maar is subtiel als er geen licht op schijnt. In het zonlicht of onder een lamp zie je het heel duidelijk. Wat ik ook leuk vind is dat de onderkant van mijn haren lichter is, door de ombré die ik er onder heb.

Het is wel een beetje anders dan wat ik in gedachten had, maar ik vind het wel leuk. Ik heb wel gemerkt dat ik moet opletten met mijn kledij. Er zijn wel wat kleuren die vloeken met mijn rode haren.

Ochja, nu kan ik weer wat experimenteren met hoe ik mijn haren draag en wat het mooiste is. Nu weet ik weer wat doen in de vakantie…

Heb jij al grappige haarverfavonturen gehad?

Liefs

Saar

 

11 gedachtes over “Tijd voor een nieuw kleurtje

  1. Ik vind het erg mooi gelukt! Mijn haren hebben al alle kleuren gehad, van zwart tot zuurstokroze. Het ergste dat ik ooit heb gedaan is zelf van rood naar blond willen gaan. Mijn haren waren bovenin de uitgroei bijna wit en de rest was oranje. Ik heb toen mijn pa (die nergens van weet) naar de winkel gestuurd om rode verf te halen, met een fotootje van de kleur die hij moest kopen. Uiteindelijk kwam hij met 2 doosjes aan, precies wat ik moest hebben, behalve dat hij dan weer 2 verschillende doosjes had meegenomen. Die heb ik er toch maar ingedaan en ik was stoplichtrood. Wat iedereen dan wel weer tof vond en ik maar zeggen dat het steeds het plan was geweest. 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Ik vind dit echt een geweldige kleur! Staat je ook nog eens heel erg leuk! Ik heb pas na vier jaar echt mijn kleurtint gevonden. Tot vorig jaar zat ik eens in de twee maanden te prutsen met allerlei soorten haarverf. Gelukkig zijn die tijden voorbij en ga ik nu eindelijk door het leven als brunette. Veel mensen denken dat het zwart is, maar dat gaat me nog een stapje te ver ;).

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

