Nails Of The Day: Essence On Air

essencebewerkt

Met de 1+1 gratis make-up actie van het Kruidvat heb ik me deze nagellak aangeschaft. Hij glinsterde enorm mooi en ik vond de kleur neutraal genoeg om vaak te dragen. Ik hou wel van een goede glitter/metallic kleur, dus na wat rond te snuisteren tussen de gangpaden, ben ik voor On Air van Essence gegaan. 

Voor deze manicure heb ik Orly Bonder als basis gebruikt. Nadien heb ik twee laagjes van On Air aangebracht. Het effect van één laagje was ook heel mooi: een subtiele maar wel zichtbare glitter in een zilveren kleur met wat bronzige ondertonen, waarbij je je nagel er nog een beetje doorziet. Omdat ik wou kijken of je hem ook dekkend kon dragen, ben ik gegaan voor de twee laagjes glitter.

De kleur doet me wat denken aan OPI Designer De Better van een vroegere limited edition Muppets collectie. Ook die heb ik in mijn collectie en de essence nagellak voelt in vergelijking met die lak wat korreliger aan als je er over wrijft (of aait, als je dat liever doet 😉 ), terwijl die van OPI glad aanvoelt. Mij stoort deze finish helemaal niet.

De nagellak is een combinatie van een glitter en een metallic, terwijl hij droogt als een zand nagellakje. Wauw, wat een beschrijving! 🙂 Eén laagje geeft meer een glitter, terwijl twee laagjes meer een metallic effect geven. Als je liever hebt dat hij gladder aanvoelt als hij droog is, moet je er een top coat opzetten. Dit heb ik hier niet gedaan. On Air is een kleurtje uit de “The Gel Nail Polish” lijn, maar hier merk ik niet zo veel van. Het is niet dat hij een echte “gel”look heeft. Het lakje geeft wel een leuk effect op een ander kleurtje. Zo heb ik hem eens gebruikt op Rimmel Orange Bliss. Je kan hem gebruiken als accentnagel of als glitter op alle nagels.

Let wel: laat deze lak zeker lang genoeg drogen,vooral bij twee laagjes, want op sommige vingers wou hij bij mij nog al eens rondreizen, waardoor ik op sommige plekken wat ophopingen had. Dit kan ook komen omdat ik altijd toevallig naar het toilet moet gaan als ik mijn nagels juist gelakt heb ;). Typisch! Deze nagellak van Essence is niet de gemakkelijkste om er af te krijgen. Ik heb er stevig aan moeten schrobben om de glitters er af te krijgen.

Het lakje kost 1,89 euro, maar ik heb maar de helft moeten betalen door de actie.

Liefs

Saar

Het merk Essence is dierenproefvrij.

 

4 gedachtes over “Nails Of The Day: Essence On Air

Geef een reactie

