Favorieten van juni

favorieten

Ja, juni zit er weeral op en dat betekent een hoop nieuwe favorieten! Ik wil ze dolgraag met je delen, vooral de muziek die ik deze maand heb ontdekt. Benieuwd? Lees maar verder…Als eerste had ik deze maand het Essence all about bronze oogschaduw palette gekocht. Hij kostte mij maar rond de twee euro en de kwaliteit viel super hard mee. Ik heb hem dan ook vaak gebruikt in juni en ik ben er zeker van dat ik hem in de zomer ook nog veel ga dragen! Het review kan je hier lezen.

Ook vond ik de L’Oréal blush sculpt in Soft Rosy in combinatie met de highlighter/oogschaduw van Essence in Rosy Flamingo heel mooi. De kleuren passen heel goed bij elkaar. Ze hebben allebei een rozige kleur met een wat blauwe ondertoon en flateren bij mijn huidskleur, wat ook een plus is.

In juni had ik ook een Wildfox trui gekocht. Ik vond ze al veel langer leuk, maar vond ze steeds te duur. Ik geloof dat de prijs rond de 120 euro ligt. Toen ik toevallig voorbij een winkel kwam waar ze die truien verkochten, zag ik dat ze een uitverkoop hielden. De kans was klein dat de Wildfox truien in uitverkoop stonden, maar ik wou toch eens gaan kijken. En alsof het zo moest zijn, hing er één Wildfox trui in een maatje XS én met lippenstiften op! Ik wou hem vlug eens passen en zag dat de prijs 60 euro was. Yes! Toen ik aan de kassa kwam, kostte de trui blijkbaar nog maar 35 euro! Dat noem ik nu eens het koopje van het jaar. De trui is enorm zacht en comfy, ideaal voor mij dus, aangezien ik steeds rondloop in pyjamabroek en comfy kleren. Als je er eentje wilt kopen hou dan wel in het achterhoofd dat de trui enorm baggy en lang aan de armen is, ook al is het een XS. Normaal gezien ben ik helemaal geen maatje XS, maar deze paste goed, dus koop zeker een maatje kleiner dan je hebt in je normale kledij.

En dan nu mijn leukste vondsten van juni: de muziek en de YouTube kanalen!

Toen ik met mijn moeder in een winkel stond en zij aan het betalen was, hoorde ik een heel mooi liedje spelen op de radio. Heel snel haalde ik mijn Shazam boven. Mijn moeder had al betaald en was al op weg naar de uitgang, dus moest ik nog wat subtiel ronddraaien in de winkelgang waar de post-itjes lagen, tot het programma de muziek had herkend. Er kwam op dat het een liedje van Aurora was, namelijk Half the World away. Zelf had ik er nog nooit van gehoord en de periode erna was ik vergeten om de zangeres eens op te zoeken op internet. Op een dag schoot het me plots te binnen en heb ik haar muziek eens opgezocht op Spotify. En wauw!

“And I was running far away, would I run off the world someday?” – Aurora (Runaway)

Haar muziek is heel puur, een beetje alternatief en wat feeëriek met enorm mooie teksten en deuntjes. Mijn favoriete nummers zijn Runaway, Running with the wolves, Conqueror en Half the World away. Het is een aanrader om het volume goed hoog te zetten 😉 . Op YouTube kan je ook live muziek vinden van haar en ja hoor, ze kan zingen!

So keep your head up, keep your love
Keep your head up, my love – The Lumineers (Stubborn Love)

Ook vond ik deze maand de liedjes van The Lumineers heel fijn. Ik ben altijd een fan geweest van de vrolijke “country vibe” van Mumford & Sons #gaanmetdiebanjo, dus als ik een soortgelijke groep vind, ben ik altijd blij. Mijn favorieten waren Ophelia (vanwege de piano en de jongen in de videoclip, just sayin’ 🙂 ) en Stubborn Love (ook een mooie videoclip BTW). Ho Hey vind ik ook goed, maar dat liedje kende ik al langer.

En nu op naar de laatste favorieten: de YouTube kanalen.

Deze maand heb ik The Frey Life ontdekt. Het is een koppeltje, Mary en Peter, dat dagelijks vlogs maakt. Mary heeft CF of mucoviscidose en ik moet zeggen dat ik het fijn vind om video’s en vlogs te kijken van mensen die ook een chronische ziekte hebben, omdat ik dan het gevoel heb dat ik er niet alleen voor sta. Ze geven andere mensen met een chronische ziekte wat meer moed en door hun video’s vergroten ze ook de awareness rond CF en hoe het is om te leven met een chronische ziekte. Mary heeft ook veel video’s op haar kanaal staan over hoe ze ermee omgaat en ik vind ze enorm moedig omdat ze de “slechte” dingen uit haar dag niet uit de vlogs knipt. Het ene moment hebben ze samen een goede dag, het volgende moment heeft Mary een enorme hoestbui of ligt ze weken in het ziekenhuis. Toch geven ze de moed niet op en gaan ze er met humor en een lach mee om, wat ik enorm apprecieer. Hun motto: Don’t forget to laugh every day, zegt al genoeg over hun ingesteldheid. Oh ja, ze hebben ook een hele schattige hulphond!

Ook kijk ik heel graag naar de video’s van Steven de Wilder. Hij is een Vlaming met mucoviscidose (toevallig dezelfde ziekte als Mary) en een goede dosis humor! Een plus is dat de video’s in het Nederlands zijn :).

Zowel de video’s van The Frey Life als van Steven heb ik gebingewatched. Ik kon er ook niet aan doen. Ook al heb ik zelf geen CF, maar MS (goh, al die afkortingen), toch vind ik het fijn om ernaar te kijken, ben ik nieuwsgierig naar hoe die ziekte juist in elkaar zit en heb ik er al heel wat over geleerd. Ook zijn er heel wat dingen gemeenschappelijk met MS, zoals het feit dat de YouTubers allebei vinden dat je zo goed mogelijk voor je lichaam moet zorgen, dat ze er alles voor doen om zo lang mogelijk zo goed mogelijk te blijven, dat je gezondheid op nr. 1 staat, no matter what, dat elke dag anders is en dat het heel onvoorspelbaar is hoe de ziekte evolueert. Kortom, ze begrijpen mij. Redenen genoeg dus om hen eens op te zoeken op YouTube!

En daarmee zijn we aan het einde van mijn favorieten van juni. Op naar de volgende maand!

Liefs

Saar

2 gedachtes over “Favorieten van juni

Geef een reactie

