Review: Essence All About Bronze Eyeshadow palette

_MG_1692bewerkt

Aaah het Kruidvat. Ze hebben me weer verleid met hun 1+1 gratis make-up productjes. Ik heb helemaal niet veel geld moeten uitgeven deze keer, #trotsopmezelf. Enthousiast liep ik direct naar Essence. Aangezien dat merk dierenproefvrij is, verkies ik de laatste tijd dat merk boven andere. Daar komt dan nog bij dat ze heel budgetvriendelijk zijn. Toen ik dit palette zag liggen, wreef ik eens over de tester. Ik was helemaal omver geblazen door de kwaliteit en liet het uitbundig aan mijn moeder zien, die me dan weer bekeek van: “Allez, ze heeft weer iets gevonden.” Kijk je mee naar mijn review?

_MG_1719bewerkt

Kunnen we even stilstaan bij deze swatches? Wauwie!!! Oké, hier word ik nu eens blij van. Als je het niet zou weten, zou je denken dat het oogschaduws zijn uit een Urban Decay palette. Daar kan het L’Oréal The Glam Palette nog eens wat van leren, zowel van de prijs als van de kwaliteit.

In dit palette zitten geen matte oogschaduws. Het zijn allemaal kleurtjes met een shimmery finish. De bronzen tinten vind ik echt prachtig. Er zit ook een champagnekleur in, wat mij heel gelukkig maakt. Zo kan je zowel een mooie dagdagelijkse ooglook maken als een bruine smokey eye.

Tijdens het swatchen voelde de oogschaduws heel boterig aan. Soms waren er wel wat kruimeltjes te bespeuren, maar eerder van de “boterige” structuur in plaats van de “heeft geen pigmentatie”-soort. Het kleurenverschil tussen de twee donkerste kleuren is wel miniem, zij trekken heel hard op elkaar. De ene is wat warmer van kleur, terwijl de andere wat koeler is, maar op het ooglid gaat dat er hetzelfde uitzien denk ik. De witte kleur is minder shimmery dan de andere kleuren.

Toen ik aan de slag wou gaan met dit palette, wou ik heel graag een dagelijkse en subtiele look creëren. Als eerste heb ik een Maybelline Color Tattoo aangebracht in de kleur Crème de Rose. Daarna heb ik de champagnekleur op mijn ooglid gebruikt. Voor de arcadeboog heb ik de derde kleur van links van de bovenste rij aangebracht. Om het allemaal wat uit te diepen, heb ik de twee donkerste kleuren gemixt en op de buitenste ooghoek gebruikt. Voor een frissere look, heb ik de witte kleur aangebracht op mijn binnenste ooghoek. Het resultaat was een hele mooie en subtiele ooglook. De kleuren waren heel fijn om aan te brengen en ze waren gemakkelijk om mee te werken. De oogschaduws zien er aangebracht duurder uit dan ze zijn. Dit palette is voor mij geslaagd!

Het palette kost 3,99 euro, maar door de actie heb ik maar rond de 1,99 euro moeten betalen.

Wat een kanjer!

Liefs

Saar

Het merk Essence is dierenproefvrij.

 

5 gedachtes over “Review: Essence All About Bronze Eyeshadow palette

Geef een reactie

