Dagboek: Update en Tysabri #3

Another day in paradise, en ja hoor, deze keer bedoel ik het heel positief! De maand na mijn tweede dosis Tysabri is heel goed verlopen (mag ook wel eens hé?!) Geen enkele migraine meer gehad en een minder flauw gevoel de dagen na de baxter. De pijn is geminderd, maar is er nog wel. Voor het slapen gaan neem ik toch nog meestal iets in en als de pijnstiller is uitgewerkt, word ik direct terug wakker. Ook voelt mijn lichaam heel onrustig, alsof het moeilijk kan stilliggen (moeilijk uit te leggen). De laatste dagen voor de baxter heb ik niets ingenomen, wat een prestatie is. Het gaat dus zeker de goede kant op! Eindelijk kan ik eens zeggen dat het goed met me gaat en kan ik het ook echt menen.

IMG_2836

Om 6.45 uur ging mijn wekker af. Een halfuur later had ik eindelijk de kracht gevonden om me recht te hijsen en me klaar te maken om naar de MS kliniek te gaan. Deze keer mocht de baxter wat sneller lopen, aangezien het al mijn derde keer was. Een uurtje Tysabri en daarna een halfuurtje spoelen. Het prikken van de baxter ging deze keer niet echt geweldig. Ik heb al gezegd dat ik geen schrik heb van naalden en prikken, maar het deed wel een beetje pijn.

Eerst had de verpleegkundige geprobeerd in de vouw van mijn elleboog, maar dat werd direct een bult en een blauwe plek. De tweede poging ging beter, hoewel dit wel op een pijnlijke plek was. In mijn onderarm aan de zijkant. Auwtch! Maar na een tijdje ging de pijn wel weg. Nadien was mijn arm wel wat stijf en gevoelig, maar als dat het ergste is, mogen we absoluut niet klagen. Er zijn ergere dingen dan dat. Mijn bloeddruk was ook aan de lage kant (ik voelde me duidelijk ontspannen 🙂 ). Tijdens het infuus heb ik me dan maar wat beziggehouden met Netflix. Wat op en neer scrollen door de keuzelijsten. Uiteindelijk had ik gekozen voor Shanghai Knights met Jackie Chan en Owen Wilson. Ik heb de film al zo vaak gezien, maar ik blijf er mee lachen.

IMG_0545bewerkt

Oh ja, ik had ook een hele voorraad koeken meegenomen om me wat bezig te houden of voor als ik me wat flauw voel. Nog een warme choco er bij en ik had de perfecte snack! Schoenen wat uit doen voor een wat meer relaxt gevoel en maar wachten. Aangezien het altijd dezelfde mensen zijn die daar ook hun Tysabri komen halen, begin ik hen ook wat beter te leren kennen, wat fijn is. Ook de verpleegsters en het personeel zijn altijd supervriendelijk, wat het hele proces enorm aangenaam maakt. Ik begin me er al wat thuis te voelen 😉 . Ik ben toch wel blij dat ik een halfjaar geleden de beslissing heb genomen om over te schakelen naar de MS kliniek. De sfeer is daar compleet anders en heel fijn, ook al is het een ziekenhuis.

IMG_9278bewerkt

Ja, zoals je kan zien, twee prikken. Het worden waarschijnlijk weer blauwe joekels, maar daar zit ik niks mee in. De verpleegster had er ook direct wat zalf op gedaan, dus hopelijk helpt dat ook wat.

IMG_2395bewerkt

Na het bezoekje aan de MS kliniek ben ik met mijn vader nog een soepje gaan eten. Wat ontspannen, want ik was wel moe van vroeg op te staan. Van de Tysabri zelf had ik niet veel gevoeld of niet veel last achteraf. Wel wat warmteopwellingen, maar die waren direct terug verdwenen. Voor de rest stond er niet veel op het programma. Wat schrijven, wat rusten, wat YouTube kijken.

De volgende keer gaat het wat vervelender worden. Dan heb ik weer een consultatie bij de neurologe, een bloedonderzoek, de Tysabri en testen met de beruchte tennisraket (transcraniële magnetische stimulatie, if you wanna get real fancy). Bah! Maar daar denken we pas binnen een maand aan, want nu geniet ik lekker van mijn zetel en mijn duizenden fluffy kussens rondom mij.

Mmm heerlijk!

Liefs

Saar

2 gedachtes over “Dagboek: Update en Tysabri #3

Geef een reactie

