Mac Lipstick Collection #1

_MG_1656bewerkt

Mijn Mac lippenstiften. Ik ben er wel trots op. Het zijn mijn favoriete soorten lippenstiften en ik heb er een hele (grote) collectie van (insert guilty face). Het excuus voor het feit dat ik er zoveel heb, is dat ik soms naar de bedrijfswinkel van Estée Lauder kan gaan, waar alles -40% is. En ja, daar hebben ze Mac. De eerste keer dat ik daar naartoe ging, was ik zo enthousiast dat toen ik thuis kwam ik nog amper kon stappen. Maar het was het zo waard! De lippenstiften met een neutralere kleur gebruik ik toch het meest, maar de fellere kleurtjes hebben ook een speciaal plekje in mijn hart. Kijk je even mee naar deel 1 van mijn Mac lippenstift collectie?

_MG_1664bewerkt1
Van links naar rechts: Myth, Honey Love, Patisserie, Shy Girl, Creme Cup en Peach Blossom

We zullen maar beginnen met de neutralere kleuren. Ik zal ze één voor één eventjes voorstellen:

  • Myth: Deze lippenstift is een échte nude-kleur, met een peachy ondertoon. Myth is niet de eenvoudigste om te dragen. Meestal dep ik hem wat op mijn lippen, want als je hem full-on aanbrengt, kan het soms wel lijken of je een concealer hebt aangebracht op je lippen of dat je elk moment kan flauwvallen. Hoewel deze lippenstift niet gemakkelijk is, draag ik hem toch vaak, zeker als ik een opvallendere ooglook draag. Myth heeft een satin finish, wat betekent dat het een matte kleur is met wat glans. Ik heb soms het gevoel dat hij eerder helemaal mat is.
  • Honey Love: Honey Love is de bruinste uit de zes kleuren. Ik moet zeggen dat ik deze ook enorm graag draag. Hij was dan ook één van mijn favorieten van mei. Op de foto lijkt hij enorm bruin, maar in realiteit is het een my lips but better kleur. Ik ben er heel tevreden mee! Honey Love is een matte lippenstift, maar brengt heel fijn aan en voelt creamy.
  • Patisserie: Eéntje dat niet voldoende aandacht en liefde krijgt van mij. De kleur is heel neutraal en bij mij is het exact dezelfde kleur als mijn lippen. Daarom draag ik hem ook niet zo heel vaak. Patisserie is niet dekkend, maar geeft wel een mooie glans. Het is dan ook een Lustre finish.
  • Shy Girl: Deze lippenstift droeg ik een paar jaar geleden heel veel. Het is ook een nude-kleur, met een oranje/peachy ondertoon. Deze kleur is minder huidskleurig dan Myth en daarmee ook meer draagbaar. Shy Girl is een cremesheen, wat betekent dat de lippenstift lekker creamy en zacht is.
  • Creme Cup: Deze lippenstift heb ik het meeste gebruikt en is dan ook nog maar een stompje. Ik denk dat dit mijn eerste Mac lippenstift was. Creme Cup heeft een roze kleur met een blauwe ondertoon. Ik weet niet of het echt flatteert met mijn huidskleur, maar toch vind ik deze heel fijn. Creme Cup is een cremesheen. Ik droeg deze lippenstift ook vaak naar school.
  • Peach Blossom: Peach Blossom vind ik een mooie lente- en zomerkleur. Hij is niet fel, maar geeft je toch een zomers en fris tintje. Peach Blossom is ook een cremesheen en is dus ook aangenaam om te dragen.

Als ik nu echt mijn favoriet moet kiezen uit dit lijstje, kies ik voor Honey Love. Het is een nude, maar niet té nude. Creme Cup is ook één van mijn favorieten, maar meer om de herinneringen die er aan vast hangen.

Dat was mijn eerste deel van mijn Mac lippenstift collectie. Als je het nog niet wist: de Mac lippenstiften ruiken altijd heerlijk naar vanille! Ik heb er al zin van gekregen om je mijn volgende reeks voor te stellen, want geloof me, ik heb er nog wel een paar 😉

Heb je de lippenstiften al eens geprobeerd en wat is jouw favoriete lippenstift van Mac? #nieuwsgierig

Liefs

Saar

 

7 gedachtes over “Mac Lipstick Collection #1

  1. Mooie collectie. Leuk dat je ook eens wat andere kleuren hebt dan de mac lippenstiften die iedereen heeft 🙂 ik moet echt dringend eens een neutrale kleur vinden die mij staat :p

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

