100 Things That Make Me Happy

happy

Het kan soms moeilijk zijn om elke dag de positieve kant van het leven te zien. Daarom laat ik je zien dat er elke dag wel iets fijns gebeurt, ook al heb je een mindere dag. Je moet het zelfs niet altijd ver zoeken. Hieronder heb ik een lijstje gemaakt van 100 kleine dingen die me dagelijks gelukkig kunnen maken:

  1. Uitslapen
  2. De wind die door mijn kamervenster blaast
  3. Mijn heerlijk zacht bed
  4. Mijn hondjes die superschattig liggen te slapen ’s morgens als ik opsta
  5. Pompelmoessap drinken uit mijn “La vita è Bella” koffiemok
  6. Een goed liedje op de radio
  7. Geen nieuwe symptomen hebben vandaag
  8. Vogeltjes die buiten fluiten
  9. Het zonnetje op mijn gezicht voelen
  10. Zelf kunnen bepalen wanneer ik rust of iets doe
  11. Het rekje ’s morgens uit mijn haar halen en merken dat mijn haar perfect ligt en ik er niets aan moet doen
  12. Een kersenpitje
  13. Liggen in de hangmat met een fijn muziekje op
  14. Geen zorgen hebben
  15. Niets te doen hebben vandaag
  16. Een lief likje krijgen (van mijn hondjes weliswaar)
  17. Bloemetjes in de tuin
  18. Een lekker stuk cake eten
  19. Een babbeltje doen met mijn grootouders
  20. Een goed boek lezen
  21. Een koffie drinken die perfect proeft en de juiste verhouding melk en koffie heeft
  22. Een dutje doen
  23. Kunnen gniffelen bij een grappig tv-programma
  24. Heel goed overweg komen met mijn ouders
  25. Mijn hondjes met elkaar zien spelen
  26. Een vlinder zien fladderen
  27. Wandeling maken
  28. Een toertje fietsen in het zonnetje met de haren in de wind
  29. Iets gaan drinken met een vriendin
  30. Een ijsje eten
  31. ’s Avonds nacho’s eten bij de tv
  32. Een vriendelijke glimlach krijgen van iemand anders
  33. Aardbeien eten
  34. Een complimentje krijgen en geven
  35. Iemand anders gelukkig zien
  36. Een fleecedekentje dat net uitgewassen is en ruikt naar wasverzachter
  37. Samenzijn met mensen die ik graag zie
  38. Een spontaan dansje placeren, omdat het kan
  39. Een liedje ontdekken waarvan de tekst mij compleet begrijpt
  40. Niet naar school hoeven te gaan
  41. Een lekkere non-alcoholische cocktail drinken
  42. Iets zeggen tegen mijn moeder die op dat moment exact hetzelfde zegt, high five!
  43. Een knuffel geven en krijgen
  44. Op het bankje in onze tuin zitten
  45. De hondjes die op mij komen liggen in de zetel
  46. Muziek op de radio heel luid zetten
  47. De kat van mijn bomma een krabbeltje geven
  48. Het venster van de auto helemaal openzetten met een muziekje op
  49. Geen presentatie moeten geven (ik haat presentaties geven)
  50. Een serie binge-kijken
  51. Mijn natuurlijke haar, mijn krullenbol
  52. Meezingen met een liedje in de auto, ook al is het zo vals als iets
  53. Een warme choco drinken
  54. Plots wat meer energie hebben
  55. Frisse lucht inademen
  56. Mijn moeder die ’s morgens voor ze vertrekt naar het werk nog even komt zeggen dat ze van me houdt terwijl ik nog half slaap in bed
  57. Een lekkere pizza eten
  58. Mijn grootouders horen vertellen over hun jeugd
  59. Verse tulpen in huis
  60. Het gevoel na het sporten, ik heb het toch maar weer gedaan
  61. Een pyjama-dag houden
  62. Kiezen om hoe laat ik ga slapen
  63. Regen dat tegen mijn slaapkamervenster klettert
  64. Een pas gepoetste bril, hé ik zie weer!
  65. Nagels die perfect gelakt zijn
  66. Een winged eyeliner maken die perfect gelukt is
  67. Een kleedje aandoen
  68. Met blote benen buiten kunnen komen
  69. Het perfecte weer, niet te warm zodat ik er geen last van krijg, maar niet te koud zodat je toch zomerse kleren kan aandoen
  70. Een aanloop nemen met een winkelkar en door de winkel glijden
  71. Een massage krijgen bij de kiné als alles vast zit
  72. Een verjaardagsfeestje
  73. Een productje opgebruiken
  74. Mijn haren vlechten
  75. Een goede film op tv
  76. Buitenkomen van het ziekenhuis of niet naar het ziekenhuis moeten gaan
  77. De hondjes een dikke knuffel en een goede krab geven
  78. Iets eten als ik heel veel honger heb
  79. Uit eten gaan
  80. Een nieuw boek kopen
  81. Een boek uitlezen
  82. Eens rommelen in mijn make-up
  83. Een berichtje krijgen van iemand die je lang niet hebt gezien of gesproken
  84. Ergens een hond tegenkomen, pretty boy!
  85. Of een pretty boy tegenkomen, ook altijd fijn
  86. Een muntthee drinken
  87. De geur van versgebakken brood
  88. Een leuk Youtube- filmpje kijken
  89. Ergens gaan drinken waar nog juist een plaatsje in de schaduw is op het terras
  90. Onderweg een bankje vinden en kunnen uitrusten (tijdens het wandelen of winkelen)
  91. Een propere wc
  92. Ergens te vroeg aankomen i.p.v. te laat
  93. Een tekening of schilderij maken die goed gelukt is, terwijl je dacht dat het een misbaksel ging worden
  94. Een Franse vlecht maken die lukt
  95. Iemand die prult met mijn haar
  96. Eens even geen tegenslag hebben
  97. Een goede taak of test maken
  98. Me geliefd voelen
  99. Mira (mijn hondje) die altijd door alle plasjes wandelt die ze tegenkomt
  100. Het liedje Papaoutai van Stromae perfect kunnen meezingen
  101. 100 dingen op een dag kunnen opnoemen die me gelukkig maken.

En bij deze daag ik jou uit om ook 100 dingen op te sommen die je gelukkig maken. Schrijf ze op een blaadje en hou ze voor jezelf of maak er een tag/blogpost van. Geloof me, het is echt niet zo moeilijk als het lijkt! And remember… je moet het niet te ver gaan zoeken, soms moet je gewoon je ogen openen voor de mooie dingen in het leven. Naar links of naar rechts kijken bijvoorbeeld kan je al veel opleveren… Focussen op de goede en positieve dingen, dat is wat telt! Laat me gerust weten of het je is gelukt.

Je ziet wel, het leven is zo slecht nog niet…

Liefs

Saar

4 gedachtes over “100 Things That Make Me Happy

  1. Heel fijn. Zoveel positieve items. Je hebt inderdaad niet veel nodig om gelukkig te zijn. Maar in deze materialistische wereld doet men geen moeite meer om het geluk vlakbij te zien en er van te genieten.
    Ik ga mijn momentjes ook eens oplijsten. Benieuwd hoe ver ik kom.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

