Review: L’Oréal La Palette Glam

_MG_1584bewerktToen ik binnenkwam in het Kruidvat, lag deze vlak voor mijn neus. Ik kon het niet laten om er eens mee te rammelen, eens te kijken welke kleuren er in zaten en het mee naar huis te nemen. Ik had het palette nog nooit zien liggen en was benieuwd naar de verschillende kleurtjes die erin zaten. Op het schapje lag geen tester, dus was het op goed geluk dat ik hem kocht. Er was ook een lippalette van dezelfde “glam” lijn, maar omdat me dat nogal onpraktisch leek, heb ik gekozen voor het oogschaduwpalette. Benieuwd hoe het er vanbinnen eruit ziet en hoe de kleuren aanbrengen? Wel, ik ook!

_MG_1591bewerkt

Ik moet eerlijk toegeven, het zijn niet de meest gemakkelijke en dagdagelijkse kleuren die je op je ooglid wilt vegen. In het palette zitten 4 matte kleuren: groen, fel roze, donker blauwpaars en paars. De rest van de kleuren hebben een shimmery finish, maar wel zonder echte glitter.

_MG_1596bewerkt

Tja, wat moet ik daar nu over zeggen. De bronze en licht roze kleur zien er in het echt wel oké uit, maar de rest van de kleuren… Aiai! De kleuren zijn slecht gepigmenteerd, zowel de matte als de shimmery tinten. Sommige zijn heel streperig en niet effen (zoals de paarse kleur), andere zijn korrelig (kijk maar naar de groene kleur). De witte en de oranje kleur zie je zelfs bijna niet. Wat een zonde! Ook vind ik dat er een neutralere champagnekleur mocht tussenzitten, om op het hele ooglid aan te brengen.

Het was niet zo gemakkelijk om met alleen dit palette een oogschaduwlook te creëren. Als basis had ik een Maybelline Color Tattoo gebruikt in de kleur Crème de Rose. Daarna had ik de bronzen kleur op het ooglid aangebracht. Deze kleur was goed gepigmenteerd. Daarna heb ik de bordeauxrode kleur aangebracht in de arcadeboog en de witte kleur gebruikt op het wenkbrauwbot en de binnenste ooghoek. De azuurblauwe kleur heb ik gebruikt als eyeliner op het bovenste ooglid. De pigmentatie was op zich wel oké, maar de kleuren waren streperig en modderig geworden. Het was eerder een bruine blob op mijn ooglid. De finish van de oogschaduws vond ik ook niet geweldig. Ze gaven geen schijn of mooie glans. Je kon zeggen dat je iets op je ooglid had en daarmee was de kous af. Toen ik ze uittestte naast een oogschaduw van Mac, zag je een enorm verschil in de kwaliteit en pigmentatie. “Misschien mag ik die twee niet vergelijken” dacht ik bij mezelf. Het ene merk is drogisterij, het andere toch iets luxueuzer. Daarom heb ik ze ook vergeleken met enkele Essence oogschaduws en zelfs daar was de pigmentatie van Essence beter.

Als het palette nu wat minder duur was, kon je de kwaliteit wel wat door de vingers zien, maar wetende dat dit palette bijna 21(!) euro kostte, voel ik me wel wat in het zak gezet. Het is al enorm prijzig voor een drogeriemerk en als de kwaliteit dan ook nog zo tegenvalt… een beetje schandalig (sorry L’Oréal!). De verpakking vind ik ook een grote “no no”. Er zit vanbinnen wel een grote spiegel in, wat heel fijn is, maar de buitenkant vind ik niet netjes. Voor die prijs had L’Oréal wel wat meer mogen doen dan er gewoon een goedkope sticker op te plakken. Als de naam van het palette er in gedrukt was, zou het al direct een stuk mooier ogen. Het borsteltje stelt ook niet veel voor. Tja, ik word er gewoon niet zo blij van…

Als je hem dus ziet liggen in het Kruidvat en je bent wat benieuwd, laat hem maar mooi liggen en spaar die centen maar voor een palette van Urban Decay of Too Faced of een oogschaduwtje van Mac, daar kan niets tegenop vind ik.

Conclusie: nee, gewoon nee…

Liefs

Saar

3 gedachtes over “Review: L’Oréal La Palette Glam

Geef een reactie

