Review: L’Oréal Blush Sculpt In Soft Rosy

_MG_1521

Toen ik nog eens in het kruidvat rondsnuffelde, stopte ik aan de stand van L’Oréal. Ik zag heel wat productjes liggen die ik nog niet had ontdekt en toen ik bij de blushafdeling keek, zag ik deze liggen. Hij riep mijn naam (niet echt, zou wat vreemd zijn) en ik nam hem mee naar huis. De blush was verkrijgbaar in 2 kleurvarianten: 102 Nude Beige en 201 Soft Rosy. Nude Beige was meer een amberkleurige variant met bronzige tinten. Aangezien ik zo bleek ben, leek me Soft Rosy dus een betere optie.

Toen ik hem opendeed zag ik een licht roze kleur, met redelijk veel glitter in, een peachy kleur die redelijk klein is om je borstel door te zwieren, en een fellere roze kleur. Ik was benieuwd hoe die zou aanbrengen, dus ben ik ermee aan de slag gegaan. Let’s put it to the test…

_MG_1534
Van links naar rechts: licht roze kleur, peachy kleur, fellere roze kleur, ze allemaal samen. Boven: kleuren allemaal samen en uitgeblend

Toen ik de eerste kleur aanbracht op mijn hand, had ik meteen al een “oei” gevoel. De kleur op zich is redelijk gepigmenteerd, maar brengt heel korrelig en chalky aan (zoals je ook kan zien op de foto). Ook zitten er redelijk grote zilveren glitters in. De kleur op zich deed me wat denken aan Mac Well Dressed blush. De peachy kleur daarentegen bracht goed aan, maar was niet zo gepigmenteerd. Er zaten hele kleine gouden glitters in en hij geeft een mooie schijn en glans. De glitters in deze kleur stoorden mij niet. De derde kleur is een in your face roze kleur. Deze heeft geen glitters en heeft ook een mooie finish.

Na ze allemaal apart te proberen, heb ik ze ook samen geprobeerd. Het effect is een mooie, zomerse en gezonde roze kleur, met een blauwe ondertoon. De blush was wat glowy en glanzend, maar op een positieve manier.

Persoonlijk zou ik de kleuren niet apart gebruiken omdat het niet echt praktisch is om met een blush borstel de juiste kleur te pakken te krijgen, en al zeker niet de middelste peachy kleur. De blushkleuren op zich vind ik niet zo geweldig, maar als je ze allemaal samenswirlt krijg je een mooie tint van roze met een glansje.

Na de blush te gebruiken op mijn gezicht, was ik aangenaam verrast. De pigmentatie is heel goed, niet té gepigmenteerd maar ook niet té licht. Toen ik hem gebruikte, draaide ik één keer rond met mijn borstel en dat was juist genoeg voor één wang. Perfect dus! De kleur valt ook enorm goed mee. In sommige lichtinvallen kan je wel wat glitter zien, maar dit stoort mij niet.

Het concept van een contouring blush in deze roze kleur vind ik dan maar weer niks. Je kan de lichtste kleur misschien wel dragen als een highlighter, maar voor de rest snap ik het contouring gedeelte niet echt. Ik gebruik hem wel op mijn eigen manier: ik veeg de kleuren gewoon allemaal dooreen (#beatingthesystem)!

Dus als je deze blush koopt, weet je wat je moet doen: swirl it untill you drop!

Liefs

Saar

 

3 gedachtes over “Review: L’Oréal Blush Sculpt In Soft Rosy

Geef een reactie

