De laatste loodjes

IMG_1393

Ik vind dit zo raar om te schrijven, maar woensdag heb ik mijn allerlaatste examen ooit! Zo bizar, zo fijn, zo onrealistisch. Ik weet al op voorhand dat ik na het examen in tranen ga uitbarsten, van geluk weliswaar. Het gevoel van “Yes, I did it!” en “Yes, gelukkig heb ik nooit opgegeven!” Want ik heb er zeker duizenden keren aan gedacht om te stoppen met mijn opleiding.

Ik heb er zoveel moeite en energie en tranen en werk ingestoken om te zijn waar ik nu ben. Zoveel examens gemaakt, zoveel presentaties gedaan, zoveel keren getelefoneerd in het Frans, zoveel keren naar de les gegaan met een enorme vermoeidheid en vijf jaar later ben ik hier. Hey, ik heb het toch maar gedaan!

En dus ben ik nu zeer gemotiveerd (niet echt, de goesting is heel ver te zoeken) aan het leren voor sociale wetgeving. De laatste horde op weg naar mijn diploma. En één moeilijke horde kan ik nog wel aan, ik heb er al zoveel doorstaan. De laatste loodjes wegen inderdaad het zwaarst. Ik moet zeggen hoe minder lessen ik heb, hoe minder ik in het schoolritme zit en hoe moeilijker het is om te studeren. Ik ben het niet meer gewoon. Ik had dit jaar immers maar 2 vakken. Nog eventjes studeren, en dan ben ik er vanaf. Voor altijd!

Dus, let’s do it! Diploma, here I come!

Liefs

Saar

 

Geef een reactie

