Favorieten van mei

_MG_1458bewerkt

Aah mei, je was me er eentje. Laten we jou maar snel vergeten! Gelukkig heb je me af en toe ook wat fijne dingen gegeven, zoals Eurosong, lekkere latte’s met karamel en heel veel stukken cake. Ik zal dat dan maar onthouden. Kijk je mee naar mijn favorieten van de voorbije maand?

Deze maand heb ik heel vaak de lippenstift Honeylove van Mac Cosmetics gedragen. Het is een nude, matte kleur en hij flatteert mij wel. Met andere woorden, hij is niet zo nude dat het lijkt of ik elk moment kan flauwvallen, want zo’n lippenstiften heb ik ook in mijn collectie. Vraag me niet waarom. Hoewel Honeylove een matte lippenstift is, is hij wel lekker creamy. Hij is dus niet zoals Ruby Woo van Mac, waarbij je lippen zo droog worden dat het zeer moeilijk is om hem te dragen. De kleur is perfect, een my lips but nuder kleur.

Ik heb ook vaak de VitaZing dagcrème gebruikt van Origins. Het is eigenlijk een getinte dagcrème die, als hij uit de tube komt, er grijs uitziet. Van het moment dat je hem begint aan te brengen verandert de grijze kleur in een warm kleurtje, waardoor je er direct sunkissed uitziet. Wees gerust, het maakt geen Oempa Loempa van je! Ik heb de dagcrème meestal gemengd met mijn Nars foundation en dat ging heel goed. Het geeft mijn gezicht een wat meer gezondere uitstraling en het beschermt ook wat tegen de warme zonnestralen.

De laatste tijd lak ik mijn nagels weer wat vaker. Ik ben er een tijdje uit geweest en het kon me ook niet veel meer boeien, maar de voorbije maanden heb ik mijn nail polish spark teruggevonden. Omdat mijn nagelriemen snel scheuren, breng ik elke avond voor ik ga slapen wat nagelriemolie aan. De Apricot Oil van Essie ruikt lekker naar perziken (wel heel subtiel moet ik zeggen) en ik vind hem heel fijn. Ik breng hem aan en wrijf hem wat in. Mooie nagelriemen: check!

Omdat ik me toch wat bleekjes vond en het een paar dagen blote-benen-weer geweest is, heb ik mijn geliefde Dove Summer Glow terug bovengehaald. Ondertussen heeft Dove de verpakking hiervan veranderd, just so you know… Ik heb zowel de lichte tot medium en de medium tot donkere huid. Meestal gebruik ik de laatste. Na de douche breng je hem gewoon aan en laat hem overnacht “trekken”. Ik gebruik hem ook op mijn gezicht. De lichte tot medium versie moet ik verschillende dagen na elkaar gebruiken voor ik een effect zie. Daarom gebruik ik altijd de medium tot donkere huid. Hij heeft wel een koekjesgeur, maar ben ik echt de enige die dat heel graag ruikt?! Ik had wel een paar bleke vlekken die ik had gemist en wat strepen, maar practice makes perfect!

In mei heb ik ook het boek van Life on Sneakers uitgelezen. Harry Potter nr. 2 is ondertussen ook al uit, maar iedereen weet hoe die gaat. Life On Sneakers was echt een prachtig boek en de moeite om te lezen. Je kan mijn review hiervan hier lezen.

En dan kom ik aan de laatste categorie: muziek. Ik ben opnieuw verliefd geworden op de muziek van First Aid Kit. De liedjes zijn wat hippie, alternatief, dromerig en indie, en zijn perfect voor dagen waarop het weer wat warmer is. Mijn favorieten zijn op dit moment: Emmylou (ik zit er nu mee in mijn hoofd en krijg het er niet meer uit), Stay Gold, My Silver Lining, The Lion’s Roar (je denkt dat het liedje gedaan is, maar dat is niet) en Wolf.

Oké, en nu niet lachen… Ja het is Eurosong geweest in mei! Ik heb de nummers al zotgedraaid, maar mijn grootste favoriet is toch wel Rusland. Ja, ik kan er ook niet aan doen. Het liedje van Sergey Lazarev (of Sergey Poppellepov zoals ik hem altijd noem) is geweldig om luid af te spelen en mee te blèren, om op te sporten of gewoon als een boost van energie. De liedjes van Australië (wat een mooie armband had zij aan!), Bulgarije en Frankrijk vind ik ook leuk, maar Rusland… Tja het klinkt nu eenmaal goed. In het videoclipje is het wel duidelijk dat er meer geld gestoken is in de liveact dan in de clip. Eurosong vond ik dit jaar echt geslaagd. Laten we zeggen dat de knappe mannen het deden. De Sergey met zijn bottinekes, de Mans Zelmerlöw (meer ga ik daar niet over zeggen, zijn naam alleen al is om van te smelten), de Douwe van Nederland (wij houwe van Douwe!) en de vele blote mannelijke bovenlijven tijdens de show. Yes please!

Smelt.

Dat waren ze, de favorieten van mei. Het was deze maand toch de moeite. Veel oude liefdes herontdekt en veel nieuwe liefdes leren kennen! *gniffelt*

Liefs

Saar

 

Een gedachte over “Favorieten van mei

Geef een reactie

