Holy Grail Products

_MG_1205

Iedereen heeft wel een aantal holy grail producten. Dingen die je keer na keer na keer opnieuw koopt en waarvan je denkt dat je niet zonder kan leven. Deze producten (en water, eten en een gsm) zou ik meenemen naar een onbewoond eiland, want ja, de kans daarop is echt reëel…

Als eerste kan ik niet leven zonder droogshampoo. Het is ongelofelijk hoeveel dagen je verder kan zonder je haren te wassen. Ik draai meestal op 10% energie, dus als ik iets kan laten vallen die dag, is het wel de lather, rinse, repeat. Als mijn haar vettig is, spray ik er een halve bus droogshampoo op en gooi ik het in een dot. Nu weet je waarom ik mijn haar altijd zo draag (no shame). De truc is om te weten wanneer het vettigheidsgehalte echt te erg wordt. Mijn regel: als ik mijn haar in een staart draag, ’s avonds het rekje eruit doe en mijn haar in een staart blijft staan, dan is het tijd om het te wassen. Mijn favoriete droogshampoo van de moment is de l’oréal elsève extraordinary clay droogshampoo. Hij ruikt heel lekker! Ik heb ook een droogshampoo van Batiste, de XXL Volume, maar daar kan ik niet mee om. Hij laat mijn haar super korrelig aanvoelen en als ik hem gebruik, moet ik sowieso mijn haren wassen (a.k.a. energieverspilling), dus gebruik ik die maar niet.

Als tweede heb ik de Origins high potency night-a-mins gekozen. Het is een nachtcrème die ruikt naar appelsientjes. Hij is redelijk dik, waardoor die goed is voor een droge huid. Ik gebruik hem ondertussen al een paar jaar en hij heeft een speciaal plaatsje in mijn hart verdient (Ooh hoe romantisch). Er bestaan 2 soorten van deze nachtcrème, een gewone versie en een oil-free versie. Ik heb de eerste.

De Benefit They’re Real mascara vind ik ook echt super. Hij zorgt voor een perfecte combinatie tussen lengte en volume. Ik heb de zwarte versie, maar hij is ook verkrijgbaar in andere kleuren. Pas wel op met de borstel, de kleine stekeltjes zijn van harde plastiek en ik heb al aan de hand gehad dat ik mezelf hiermee in mijn oog porde (wat een geweldige coördinatie Saar!). Dat deed geen deugd.

Mijn favoriete lippenbalsem is de Nuxe rêve de miel lippenbalsem (in een potje). Ik gebruik deze altijd vlak voor ik ga slapen. Het is een hele dikke balsem die mijn lippen goed hersteld en hij ruikt naar pompelmoes en honing. Ik breng hem ’s avonds aan en ’s morgens hangt die nog steeds op mijn lippen. De lippenbalsem is niet zo ideaal om te dragen onder lippenstift en het feit dat het in een potje is, maakt het wat onpraktisch en onhygiënisch om hem overal mee naar toe te nemen. Ik heb hem ook in de lippenstiftvorm, maar die is niet hetzelfde. Hij is namelijk minder dik en minder verzorgend, maar voor onderweg is die wel handiger.

Mijn Tangle teezer is een echte life changer! Ik weet niet hoe ik de tijden heb overleefd toen ik deze borstel nog niet had (serieus). Toen ik hem kocht, dacht ik niet dat die iets anders ging doen dan een gewone haarborstel. Ik wist niet wat me overkwam toen ik begon te borstelen. Je kan je haar gewoon kammen zonder dat het pijn doet, waar ik altijd veel problemen mee had. Ik heb heel fijn, krullend en knoperig haar, dus het feit dat ik mijn haar hiermee kan kammen zonder tranen in mijn ogen te krijgen, is geweldig. Ik vind hem zo fijn dat ik er zelfs 2 heb. Een kleintje, voor als ik eens op reis ga (de kans is klein maar kom), en een grote.

Als voorlaatste heb ik mijn Nars concealer in Vanilla gekozen. Ik gebruik het tegen mijn zombiewallen, want je weet nooit wie je tegenkomt op een onbewoond eiland (#logicaonpoint).

Als laatste heb ik mijn Essie nagellakje in Lady Like gekozen. Aan deze nagellak hangen herinneringen vast. Vlak voor mijn MS diagnose had ik een setje van Essie gekocht met 4 lakjes, en deze zat daar ook bij. Ik heb hem in die periode veel gebruikt en als ik hem zie, denk ik daar nog altijd aan terug. Het is een crème lakje in een nude kleur, die in sommige lichtinvallen een paarse tint heeft, dan weer een roze en dan weer een bruinachtige. Hij past bij alles en laten je handen er chique en verzorgd uitzien. Als ik uit mijn ganse nagellakcollectie echt een favoriet moet kiezen (wat doe je me toch aan?!), kies ik deze.

Als ik dus ergens strand op een onbewoond eiland  met deze productjes (hoe ik dat zou doen is voor mij wel een mysterie), weet ik toch dat ik er goed ga uitzien, hoewel de kans groot is dat ik dan meer lijk op een verbrande kreeft.

Misschien is een zonnebrandcrème ook geen slecht idee, nu ik erover nadenk…

Wat zijn jouw holy grail producten?

Liefs,

Saar

 

 

 

 

 

 

 

 

3 gedachtes over “Holy Grail Products

Geef een reactie

