Wereld MS Dag: 25 mei 2016 #strongerthanMS

Just knowthat you'llnever walk alone.

Het is weer zover: Wereld MS Dag 2016! Een dag om (iemand met) MS wat aandacht en liefde te geven. De eerste jaren dat ik MS had, wist ik niet eens dat er een Wereld MS dag bestond. Na 2 jaar had ik het eindelijk door (wat ben ik toch slim). Ik vier deze dag eigenlijk als een verjaardag, alles kan en alles mag.

De Wereld MS Dag is een prachtig initiatief. Het wordt wereldwijd gevierd en de bedoeling van deze dag is dat het mensen sensibiliseert en awareness creëert rond MS. Het brengt wereldwijd mensen met MS samen door middel van allerlei activiteiten, zodat ze weten dat ze het niet alleen moeten doorstaan, dat er nog mensen zijn die dezelfde dingen voelen en meemaken.

Vorig jaar was er in Walibi (Waver) een MS dag georganiseerd door de MS Liga van België, speciaal voor MS patiënten. Ik heb die dag enorm veel plezier beleefd. Je moest nergens aanschuiven en iedereen die daar was voor de MS dag, kreeg een goodie bag en een badge, die men die dag mocht opspelden om een gevoel van samenhorigheid te realiseren. In de namiddag was ik wel enorm moe geworden en ben ik daardoor bijna verongelukt in de Radja River (lichtjes overdreven), maar hey, zo’n dingen vergeten we dan maar. Het programma van dit jaar was niet echt mijn ding, dus vier ik Wereld MS Dag op mijn manier. Ik heb nog niets gepland, maar ik zal wel zien waar de dag me vandaag brengt.

Carpe Diem!

En omdat ik er nog graag een melige boodschap aan vast wil plakken: hou je klaar, hier komt die… Ik weet dat het gevoel van eenzaamheid soms overweldigend kan zijn, dat je denkt dat niemand je begrijpt en dat het soms te veel wordt, maar weet dan dat je er niet alleen voor staat. We zijn allemaal één grote familie. Together we’re stronger than MS! *Virtuele knuffel*

Veel plezier vandaag!

And know that you’ll never walk alone…

Liefs

Saar

Een gedachte over “Wereld MS Dag: 25 mei 2016 #strongerthanMS

Geef een reactie

