New Book Purchases

_MG_1419

Boeken lezen is één van mijn favoriete hobby’s. Als ik een boekenwinkel tegenkom, moet ik er altijd eens binnen gaan. Wat rondsnuisteren, boek open, boek dicht, wat toevoegingen doen op mijn “To Buy” of “Nog Eens Opzoeken” lijstjes op mijn gsm. Ik kan er wel uren rondlopen. Ook op internet schuim ik websites af op zoek naar nieuwe gouden pareltjes. Zo heb ik onlangs weer een nieuwe voorraad boeken aangeschaft. Stout van mij, ik weet het.

Als eerste heb ik Harry Potter en de gevangene van Azkaban gekocht. Eén van mijn goede voornemens van dit jaar is alle Harry Potter boeken lezen. Ik weet niet of het me gaat lukken, want ik zit nog maar halverwege het tweede boek, maar ik heb er veel vertrouwen in. Ik heb de films allemaal al honderden keren gezien, maar de boeken had ik nog nooit gelezen (enkel de laatste omdat ik niet kon wachten op de film, zo’n 6 jaar geleden). Klein weetje: de moeder van J.K.Rowling had ook MS.

Als tweede boek heb ik Life on Sneakers van Evi Renaux gekocht. Ik had hem al eens in de winkel zien liggen, maar dacht dat het een Young Adult romannetje was, waardoor ik hem niet had bekeken. Toen ik in de Flair een artikeltje zag staan van haar en eens was gaan kijken op haar blog, dacht ik: “Dat komt me allemaal heel bekend voor!” Het is een autobiografisch boek over het krijgen van een chronische ziekte. Heel herkenbaar dus. Toen ik dit eindelijk door had, heb ik hem meteen besteld en ik kan niet wachten om er in te beginnen. Op het eerste gezicht zie ik er overal songteksten in staan die me allemaal heel bekend voorkomen, aangezien ik zelf ook veel aan muziek heb. Ik kijk er echt naar uit om het verhaal van Evi te lezen, want het lijkt me een supertoffe griet!

Ik heb ook het derde en laatste boek gekocht van de “Across the Universe” trilogie, namelijk Shades of Earth, geschreven door Beth Revis. De boeken zijn enkel verkrijgbaar in het Engels en niet in het Nederlands, maar lezen enorm vlot. Ik hou wel van een spannend science fiction verhaal. Ik kan niet wachten om te weten hoe de trilogie gaat eindigen *springt op en neer uit enthousiasme* en je kan zeker een review verwachten van deze serie als ik ze uitgelezen heb.

Als laatste heb ik het boek van Luc Van Thillo aangekocht. In MS Krijgt Mij Niet Klein schrijft hij over zijn diagnose van MS en hoe hij er dagelijks mee om gaat. Zeer boeiend vind ik, hoewel hij wel in een andere levensfase zit dan ik. Ik ben benieuwd of ik veel dingen ga herkennen en hoe hij zijn leven met MS ziet.

Zo, dat waren mijn nieuwe aankopen. Een paar luchtige verhalen en een paar zwaardere. Op dit moment ben ik nog bezig in Harry Potter en de Geheime Kamer. De nieuwe boeken zullen nog eventjes moeten vertoeven op mijn boekenplank, maar ik wil al zo graag beginnen in mijn nieuwe beauties!

Liefs

Saar

P.S.: Ik wou een mooie coffee-art maken met wat karamel voor op de foto, maar tja niet alles kan even goed meezitten in het leven. De karamel zakte gewoon naar beneden. Dan maar gaan voor de slobberige koffie-look zeker? Zie ik daar nu geen abstract blad in?! 🙂 Plus foto’s trekken zonder bril is een echte uitdaging als je zo blind bent als een mol…

 

 

 

2 gedachtes over “New Book Purchases

  1. Ik struin ook zo graag door (mooie) boekwinkels. In Maastricht (zou je er ooit heen gaan) ligt een geweldig mooie: boekhandel Dominicanen. Ik lees liefste thrillers, maar ook het boek ‘kom hier dat ik u kus’ van Griet Op de Beeck vond ik geweldig. Mijn laatste aankoop is ‘Ma’ van Hugo Borst over zijn moeder met Alzheimer. Ik koop eigenlijk nooit boeken over MS trouwens

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

