Favoriete Sportmuziek

_MG_1216water

Ik probeer elke dag te sporten. Ik hoor je al vragen :”Kan of mag je dat wel, sporten met MS?” Mijn antwoord: ja, tuurlijk! En hoe meer hoe liever. Als MS patiënt is het belangrijk om je spieren te versterken en een conditie te hebben. Wat ik precies elke week doe van sport kom je in een andere blogpost wel te weten.

Bijna elke voormiddag na mijn ontbijt trek ik mijn sportkleren aan, zet mijn computer en Spotify op, en spring (lees: kruip) ik op de crosstrainer, klaar om wat te bewegen. Muziek motiveert mij enorm als ik een slechte dag heb. Meestal stap ik ’s ochtends supermoe op de crosstrainer. Verleid mij dan niet met een dekentje en Netflix, want dan stap ik er direct terug vanaf. Om mijn slaap wat van me af te schudden, zet ik een up-beat liedje op. Onbewust neem ik het tempo over en plots ga ik als een banaan met mijn benen. Soms kan er zelfs nog een dansje af ook. Nee, mijn voormiddagen zijn eigenlijk niet slecht. Ik draai eens flink aan de volumeknop van mijn boxen en dan is het party in da house bij Mademoiselle Saar (sorry buren). Maar wat zijn dan mijn favoriete nummers? Hier is mijn top 5:

  1. Het eerste nummer dat ik super vind is Move your body van Sia. Een paar maanden geleden heb ik haar laatste album “This is acting” gekocht om mezelf te verwennen na een MRI-scan. Hij staat vol met up-beat liedjes en geweldige hits. Een echte aanrader. Maar als ik echt moet kiezen, kies ik dit nummer. Telkens als het in mijn shuffle voorbijkomt, ga ik gewoon los op de crosstrainer (uhum). Waarschuwing: als je het liedje 1 keer hebt gehoord krijg je er gewoon niet genoeg van.
  2. Het tweede liedje dat ik kies voor in de top 5 is Sweet lovin’ van Sigala. Ik heb eens geprobeerd om het ritme te volgen op de crosstrainer en man, man, man, hoe kwam ik op dat idee?! Ik moest erna toch een rustiger liedje op zetten om wat te bekomen en uit te hijgen.
  3. Op de derde plaats komt Prayer in C van Robin Schulz en Lilly Wood & The Prick. Het liedje doet me denken aan een stralende zon en lekker chillen in de hangmat. Een ideaal liedje om te vergeten dat je aan het bewegen bent.
  4.  Op de vierde plaats komt Adventure of a lifetime van Coldplay. Het is Coldplay. Meer hoeft er niet over gezegd te worden.
  5. Jaja nummer 5 is een liedje dat niet mag ontbreken uit deze lijst: Survivor van Destiny’s Child. Ik schaam me er wel een beetje over maar hey, who cares. Als ik oefeningen aan het doen ben met gewichten (lees: gewichtjes van een halve kilogram) en dit liedje passeert, voel ik me net iemand uit het Destiny’s Child bootcamp, met gigantische spierballen, een camo-outfit en legerbotten, klaar om mee te doen in de videoclip. Ja, een mens kan dromen.
Voilà, dat waren mijn favoriete sportliedjes van dit moment. Ik heb vandaag mijn beweging al gehad, maar als ik het zo lees, kan ik niet wachten tot het weer ochtend is.
Wat zijn jouw favoriete liedjes om op te sporten?
Liefs
Saar

 

Een gedachte over “Favoriete Sportmuziek

Geef een reactie

