Dummie

_MG_1290

Hé jij! Ja jij daar die aan het lezen bent! Ik heb een geweldig idee. Heb je zin om mee te doen aan een experimentje? Ik heb het zelf ontworpen en je krijgt een beloning als je het volbrengt. De bedoeling is dat je mijn eigen gele testdummie wordt en ik met jou mag doen wat ik wil.

Zie ik je nu “ja” knikken? Echt? Oké, let’s go!

Het experiment begint ’s avonds. Het eerste wat ik van je vraag is dat je een nachtje doordoet. Als je zin hebt om een dansje te placeren, doe gerust! Hoe vermoeider je wordt, hoe beter. Ik kruip ondertussen wel in mijn lekker zacht bedje.

Ben je moe? Ja? Dan is het goed. Na een heel nachtje wakker te blijven mag je van mij om 8.55 uur eventjes in je bed gaan liggen. Kruip maar lekker diep en doe je ogen maar dicht, maar om 9 uur moet je er terug uit, ready to face the day. Vervelend hé?

Als je opstaat, krijg je van mij een hoofdtelefoon, eentje met een vervelende statische ruis zoals je vroeger op de tv nogal eens kon horen. Ik zet het goed luid. Geen zorgen, je kan me nog altijd een beetje horen. Je krijgt van mij ook een bril. Zie je een beetje wazig zeg je? Ja, ik heb er wat vaseline op gesmeerd. Rond je armen en benen hang ik gewichten, zodat het net is of je door een bak modder wandelt. Ik plak wat elektroden op willekeurige plaatsen op je lichaam, zodat je wat getintel, gebroebel en samentrekkingen voelt. Wat zeg je? Ben je een spierkramp aan het krijgen? Mooi meegenomen! Dan kan je dat ook eens voelen. Ik doe nog lange sokken bij je aan rond je benen en rond je armen zodat je wat gevoelsstoornissen hebt. Voilà, nu is je outfit van de dag klaar!Na het ontbijt gaan we sporten. Geen zin? Te moe? Hoe kom je erbij?! Hop, klim maar op de crosstrainer! 20 minuutjes bewegen is goed voor je! Als je klaar bent op de crosstrainer kom je er maar vanaf. Ik zal je wat ronddraaien om je as, zodat je goed duizelig bent. Oh, moet je even gaan zitten? Oké, doe maar. Weet wel dat je nog wat krachtoefeningen moet doen.

Ondertussen is het middag. Ga je kleren maar aandoen en je tanden poetsen. Vermoeiend hé, met zo’n zware armen en benen? Tijd voor het middageten. Je krijgt van mij een bordje pasta, maar je mag de helft maar opeten, je bent namelijk te moe om te eten tot je genoeg hebt.

Wauw, een vrije namiddag! Wat gaan we nu doen? Winkelen? Iets drinken? Wat werken voor school? Ik heb wel eens zin om wat rond te wandelen in de stad. Kom, ga maar mee.

Wat scheelt er? Je wandelt zo traag. Zo gaan we geen winkeltjes kunnen doen hé. Oké, omdat ik wat medelijden met je heb en je het al goed hebt gedaan vandaag, mag je even rusten. We zullen iets gaan drinken en dan kan je een tijdje gaan zitten.

Phew, eindelijk thuis. Wacht, ik draai je nog eventjes om je as, dan ben je weer wat duizelig na het drukke namiddagje. Ik zie dat het 17 uur is, tijd voor je spuit. Zal ik ze zetten of zet je ze liever zelf? Auw, dat deed pijn zeker? Dat wordt weer een mooie blauwe plek.

Zo, eindelijk avond. Ga maar lekker op de zetel liggen. Na al dat bewegen en rondwandelen zet ik de elektroden wat feller. Het volume van de hoofdtelefoon mag ook wat luider, nu je echt wel moe bent. Beginnen je benen pijn te doen? Goed, dat is de bedoeling.

22 uur. Tijd om te gaan slapen. Ik ga je niet meer pesten. Zet de hoofdtelefoon en de bril maar af. De gewichtjes mag je aan mij geven. Ik zal de elektroden er nog af doen en je sokken ook.

Proficiat, het experiment zit erop! En als beloning krijg je van mij het certificaat “MS’er voor 1 dag.”

Kruip nu maar snel in je bed. Je hebt het dubbel en dik verdiend!

Liefs

Saar

 

 

 

6 gedachtes over “Dummie

    1. Ik heb het van de ene dag op de andere gekregen. Volgens internet is de kans wel niet zo groot dat je dat krijgt van MS. Ik ben er dan nog mee naar een oorarts geweest, maar daar was alles in orde en zo te horen was er niets aan te doen. Mee leren leven. Ik merk wel dat hoe vermoeider ik ben, hoe feller mijn oren suizen. Daarom steek ik het op de MS. Heb het oorsuizen al bijna 4 jaar ondertussen.

      Like

      1. Ik ben vorige week geweest om mijn oren te laten uitspuiten, omdat ik dacht dat het daar aan lag. Niet nodig: alles schoon, alles zag er prima uit. Huisarts heeft me gehoortest aangeraden, dus dat ga ik maar eens laten doen. Het wordt idd harder na een vermoeiende dag.

        Liked by 1 persoon

Geef een reactie

