Review: Nails Inc Paint Can

_MG_1280

Als ik iets nieuws zie van soorten nagellak ben ik altijd nieuwsgierig. Onlangs heb ik op internet weer een nieuw concept gevonden. Nagellak om te spuiten. Als het werkt zou het wel zalig zijn. Heb je geen tijd om je nagels te doen? Neem de spray, spuit de nagellak er op en je kunt direct de deur uit. Geen energie om nageltje per nageltje te lakken? Spuiten die handel! Maar werkt het of werkt het niet? That’s the question…

_MG_1281

Mijn moeder wou voor deze review heel graag testpersoon zijn. De spuitbus (veel kleiner dan ik had verwacht) stond al een week op de keukenkast en telkens als ze er voorbij liep moest ze gniffelen. “Ben je zeker dat dat niet dient om auto’s mee te lakken, Saar?” vroeg ze aan mij. Het was tijd om het eens uit te testen. De nagellak was beschikbaar in 3 kleuren. Ik heb de kleur Shoreditch Lane gekozen, een metallic zilveren kleur. Op de spuitbus staat dat je eerst een base-coat moet gebruiken, dus heb ik dat ook gedaan. Ik heb de nagelriemen naar achteren geduwd, de nagels gevijld en een base-coat aangebracht.

_MG_1283

En dan nu… het spuitwerk. Het spuiten van de nagellak ging heel vlot, hoewel ik er soms wel eens naast mikte. Ik raad je aan om zeker iets onder je handen te leggen als je hieraan begint, want een proper werkje is iets anders. Na het spuiten heb ik eventjes gewacht tot het wat droog was om te kijken waar het nog een laagje kon gebruiken. Toen het spuiten erop zat, zagen de nagels (en vingers) er heel vreemd uit. “Ik heb juist robot-handen!” Ja , zo zagen ze er wel uit! Recht uit de film van de Terminator. Als ze gelakt waren, moest je ze laten drogen en dan een top-coat aanbrengen.

_MG_1286

De restanten nagellak moest je er af doen met water en zeep. Water en zeep?! Vreemd. Ik heb dan een glaasje warm water genomen en er wat handzeep in gedaan. Met wattenstokjes dipte ik in het water en ik probeerde zoveel mogelijk zilver van de huid af te schrobben. Wat een rotklusje. De nagellak kwam er niet goed af, het zilver smeerde in het rond en er hingen overal fijne glittertjes. Ik heb het ook geprobeerd met nagellakremover, maar had daarmee hetzelfde effect. Zoals je kan zien, was de nagellak natuurlijk ook op en in de nagelriemen beland, wat zorgde voor een heel slordig resultaat. Normaal stopte hier deze review. We moesten die avond naar een verjaardagsfeestje en mijn moeder zag het niet zitten om er zo mee rond te lopen. Gelukkig kreeg ze het idee om in bad te gaan. Ik had al schrik dat de nagellak er helemaal ging afgaan omdat op de verpakking staat dat die op de huid makkelijk weg te wassen is met water en zeep.

_MG_1287.jpg

Toen ze uit bad kwam, liep ze direct naar mij. “Niet verschieten Saar, je moet eens kijken!” Op een magische wijze was de nagellak op de nagels gebleven en de vuile randjes en overschotjes waren allemaal verdwenen. De nagels zagen er perfect uit!

Al bij al is het dus toch gelukt om de nagels er netjes te laten uitzien, wat mij toch verraste. Ik raad dus aan om na het sprayen een top-coat aan te brengen en een kom met warm water en zeep ernaast te zetten. Als de top-coat goed droog is, kan je je handen in de kom water wat laten weken, zodat de randjes er afgaan. Maar ik moet eerlijk zijn, echt snel is deze techniek niet. Het is dus niet een spray en go, maar eerder een lak, spray, lak, droog, week en go. Daardoor vind ik deze “Paint Can” toch niet zo geslaagd, want wat is dan het voordeel ten opzichte van een gewoon lakje? Wel een pluspunt: de kleur is heel mooi! Een echte zilveren foil kleur. Ik was ook aan het denken dat het misschien wel een leuke manier is om nail-art mee te doen. Je lakt je nagels (met een gewoon lakje), legt er een motiefje op en sprayt erover. Het motiefje er terug afdoen en tadaa! Dan heb je je afdruk.

De Nails Inc Paint Can heb ik gekocht op Feelunique en kostte 13,20 euro (zonder de verzendkosten).

Om af te sluiten had mijn moeder nog één tip: als je het koopt en het werkt niet naar behoren, kan je de spray nog altijd gebruiken om denappels of kerstballen mee te verven tijdens de kerstperiode.

Ja, tof idee hoor mams!

Liefs

Saar

Update: De nagellak blijft er ongeveer een weekje op.

 

2 gedachtes over “Review: Nails Inc Paint Can

Geef een reactie

