Minimal make-up

_MG_1196contrastwater

’s Morgens vroeg opstaan. Ogen niet open krijgen van de vermoeidheid. Armen die niet mee willen. Gigantische wallen. The struggle is real. Op zo’n momenten is er geen haar op mijn hoofd dat denkt aan schmink. Maar soms wil ik er een beetje menselijker uitzien, een beetje levendiger, zodat de gelijkenis met een zombie minder treffend is. En dan heb ik het niet over normale zombies, nee, dan heb ik het over de zombies uit the Walking Dead. Enough said…

Om te beginnen gebruik ik Nars sheer glow in de kleur Mont Blanc. Het heeft een hele tijd geduurd vooraleer ik een foundation had gevonden die licht genoeg was voor mijn vampierenhuid. De lichtste kleuren die ze hebben in drogisterijen zijn meestal niet licht genoeg voor mij. Na een hele tijd het gevoel te hebben rond te lopen als een oempa loempa, heb ik besloten om te investeren in een foundation die licht genoeg is. Nars sheer glow kan je heel dekkend dragen, maar ik hou het liever wat au naturel. 1 à 2 pompjes zijn genoeg voor een heel gezicht en ik breng hem met mijn vingers aan. Ik heb zelf een droge huid, en meestal werkt hij wel voor mij. Ik probeer er voor wel altijd een dagcrème aan te brengen (als ik de energie heb, dus meestal niet), want hij kan soms wel droge plekken benadrukken. Het enige nadeel met deze foundation is dat het pompje er niet bijkomt als je hem koopt. Je moet het apart kopen. Boehoe…

En dan nu de belangrijkste stap voor mij: concealer. Weg met die wallen! Ook hier heb ik een tijdje gesukkeld om de juiste te vinden. Ik had een concealer van Mac geprobeerd, juiste kleur maar dekte helemaal niet. Dan maar eentje geprobeerd van Maybelline, ging goed tot mijn moeder zei: “Saar, wat heb jij onder je ogen!” Ja, in het zonlicht waren het 2 oranje vlekken. Tof. Uiteindelijk ben ik dan bij de Nars creamy concealer in Vanilla gekomen. Juiste kleur en dekt goed. Bij mij trekt die helaas wat in de lijntjes onder mijn ogen, ja ik heb er al *zucht*. Maar tot ik iets anders of beters vind, is deze wel oké.

Aah mijn MAC poeder blush in blushbaby, één van mijn favoriete Mac blushes die ik heb. Ik heb deze eigenlijk per ongeluk gekocht toen ik in New York was. Ik probeerde in mijn beste Engels uit te leggen dat ik de MAC blush wou in Ladyblush, maar toen ik in het hotelkamertje kwam, zag ik dat het Blushbaby geworden was. Gelukkig valt de kleur super hard mee. Perfect voor mijn licht huidje en als ik hem op heb zie ik er direct veel gezonder uit (pluspuntje in mijn situatie).

Hierna gebruik ik de Maybelline color tattoo in Crème de Rose. Het is een crème oogschaduw in een huidskleur. Je zou denken zo saai, maar het werkt heel goed om de roodheid en adertjes op mijn oogleden te verbergen. De color tattoos van Maybelline zijn heel goed, blijven lang op de oogleden en kruipen niet in de lijntjes. Daarom heb ik er ook verschillende in mijn collectie *kijkt schuldig*. En het beste is dat je ze gewoon kan krijgen in het Kruidvat.

Voor ik mijn mascara gebruik, krul ik mijn wimpers altijd met mijn Tweezerman wimperkruller voor wat extra oempf. Die van het kruidvatmerk werkt even goed. Daarna gebruik ik mijn Benefit they’re real mascara. Zo een prijzig ding! Als ik hem koop moet ik altijd mijn verstand op 0 zetten en krijg ik een “evil eye blik” van mijn moeder, maar hij is het zo waard. Mijn wimpers zijn er superlang mee en ik gebruik sindsdien geen andere mascara meer. Ik koop hem altijd in de Inno en heb steeds een reserve.

Om af te sluiten gebruik ik de L’Oréal super liner perfect slim. Deze heb ik ook al een paar keer gekocht. Werkt fijn en snel. Soms loopt die wel wat uit onder mijn ogen, wat een nadeel is. Meestal doe ik gewoon een lijntje boven mijn ogen, maar als ik eens dapper ben, veel energie heb en een vaste hand heb, probeer ik ook wel eens een winged eyeliner. Geloof me, dat ding lukt nooit van de eerste keer, de ene kant te hoog of te lang, de andere kant te kort of te dik, en soms lijkt het helemaal niet op een wing maar eerder op een vlek, en dan kan je opnieuw beginnen. Al die moeite, ik word er al moe van als ik er aan denk. Meestal eindig ik de look met wat lippenbalsem, eender welke, en dan ben ik klaar.

Als ik dit lees, lijkt het precies toch niet zo minimal. Maar het meeste van de tijd heb ik ook niets op en ga ik voor de 100% naturelle look (lees: zombie look). Dus als je er eens eentje tegenkomt, schrik niet, ik ben het.

Liefs

Saar

P.S.: Voor degenen die nieuwsgierig zijn: het make-up tasje op de foto is van Hema.

 

 

 

 

Geef een reactie

